L'EADT torna per Sant Jordi a Vila-seca amb el projecte 'Efímera. Art al Carrer'

La creació artística i els llibres tornen a combinar-se amb una proposta per aquest Sant Jordi que arribarà als carrers de Vila-seca amb 'Efímera. Art al Carrer' de les Escoles d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona i Reus.

La iniciativa pretén apropar l’art a la ciutadania i donar una nova vida a qualsevol tipus de llibre com ara enciclopèdies, llibres de text, llibres de butxaca, llibres infantils i, en general qualsevol format de llibre obsolet i en desús.

En total, es desplegaran set projectes que inclouen escultures de llibres i el disseny d’un espai urbà.  Les creacions es començaran a construir el proper dijous, dia 20, i es podran visitar fins el dilluns 24 d’abril. L’Ajuntament i la Biblioteca de Vila-seca són els impulsors d’aquesta iniciativa que es trasllada físicament a aquests indrets de la població: la rambla de Catalunya, el carrer Major, el Portal de Sant Antoni, la plaça d’Estudi, la plaça de Voltes, la plaça de l’Església i les Peixateries Velles. A tots aquests espais es podran veure els projectes de disseny urbà i les escultures efímeres construïdes amb prop de 20.000 libres llibres que formen part de l’estoc utilitzat l’any passat i que han estat cedits per veïns, per entitats i escoles i per diverses institucions.

Tres eixos fonamentals guien aquesta activitat que es va presentar ahir a Vila-seca: la participació ciutadana; la transformació i reciclatge de materials; i la creació artística. Alumnes dels dos centres d’educació artística de la Diputació, a Reus i a Tarragona, faran possible la confluència de tots aquests elements portant les seves creacions artístiques al carrer i posant-les  a disposició de la ciutadania.

> 1/05/2017
Festiu Dia del treball
Dilluns, 1 de maig. No hi ha activitat escolar.
> 2/05/2017
Festiu lliure disposició
Dimarts, 2 de maig. No hi ha activitat escolar.
> 17/05/2017
Proves d'accés als CFGS d'Arts Plàstiques i disseny
Realització de la prova
PART COMUNA: 17 de maig de 2017, a les 16.00 hores.
PART ESPECÍFICA: 18 de maig de 2016, a les 16.00 hores.
+info