El reconegut dissenyador gràfic Enric Jardí, protagonista del Dia Mundial del Disseny a l’EADT

Una exposició sobre la comunicació visual de l’emblemàtica botiga tarragonina El negrito i la Negrita completarà la celebració

Coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Disseny Gràfic, l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona acollirà aquest proper 27 d’abril a les 11h una conferència a càrrec del reconegut dissenyador Enric Jardí.

Posteriorment, s’inaugurarà a l’Espai Piscina del centre una exposició que repassa la comunicació visual de l’emblemàtica botiga tarragonina El negrito i la Negrita, que enguany compleix 35 anys.

L'exposició es podrà visitar fins el dia 29 de juny, coincidint amb el final de curs. Aquests actes són oberts a tothom i pretenen acostar a tota la comunitat educativa, i al públic en general, el disseny gràfic, una disciplina artística de la qual l’EADT és referència, amb una consolidada oferta d’estudis reglats.

Formes de representar, d’Enric Jardí

La conferència que el dissenyador català Enric Jardí pronunciarà sobre les Formes de representar començarà a les 11 del matí, a l’Espai Piscina. Jardí és un dels noms destacats del disseny i la comunicació visual del país. Va rebre el Premi Nacional de Cultura en l’apartat Disseny, concedit per la Generalitat, l’any 2009.

El seu treball professional se centra en disseny editorial, direcció d’art, cobertes per a llibres, identitat corporativa i il·lustració. Entre els seus clients hi ha diverses organitzacions i empreses internacionals i nacionals com ara el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), l’Ajuntament de Barcelona, El Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Penguin Random House, The Chicago Reader, la Universitat Oberta de Catalunya, The New York Times, IESE, o el Museu Picasso, entre d’altres.

Enric Jardí es va graduar a Elisava Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona, el 1988, on continua ensenyant. La seva activitat docent s’estén més enllà d’aquest centre i dirigeix diversos màsters de postgrau, alhora que imparteix cursos i tallers a diferents universitats catalanes i internacionals. Ha rebut diversos premis entre els quals destaquen els European Design Awards, Laus, D&AD Awards i Malofiej d’infografia.

35 anys d’objectes i dissenys a Tarragona amb El negrito i la Negrita

El Dia Mundial del Disseny Gràfic, seguirà a l’EADT amb la inauguració, a les 13 hores de l’exposició 35 anys de la botiga El Negrito i la Negrita a Tarragona.

Aquesta exposició és un homenatge a tota la comunicació visual d'aquesta emblemàtica botiga de regals situada a tocar de la Plaça Corsini de Tarragona. La mostra es dividirà en quatre apartats: calendaris, tèxtil, marxandatge variat i imatge de la pròpia botiga.

> 13/06/2017
Prova accés extraordinària - Part específica
Dimarts, 13 de juny de 2017. A les 9 h.
> 16/06/2017
Lliurament de notes finals LOGSE
Divendres, 16 de juny
A les 12 h. Cada tutor lliurarà els butlletins de notes als alumnes (Arts aplicades al mur i Joieria artística)
> 19/06/2017
Lliurament Projecte Integrat LOE / 1a convocatòria
Dilluns 19 de juny. Durant tot el dia (hora límit 19.00 h) a la secretaria del centre.
Lliurament dels projectes LOE d'Animació, Gràfica publicitària, Gràfica interactiva, Il·lustració i Fotografia.
> 13/07/2017
Matrícula curs 2017-2018
Alumnes nou accés i alumnes de 2n curs i Projecte Final. Del 13 al 20 de juliol de 2017. Horari de 9.00 a 14.00 h.
> 24/07/2017
Preinscripció extraordinària (vinculada a places vacants)
24 i 25 de juliol de 2017
Llista ordenada amb puntuacions i reclamacions 26 de juliol de 2017
> 27/07/2017
Matrícula extraordinària places vacants
27 i 28 de juliol de 2017
> 11/09/2017
Festiu Diada de Catalunya
Dilluns, 11 de setembre. No hi ha activitat escolar.
> 14/09/2017
Prova accés setembre - Part específica - Només cicles amb places vacants